Tartalomfelelős: Pinczehelyi-Tátrai Tímea, PR-munkatárs
2013. november 21., csütörtök 08:35
Drava’s riverbed cleaning – Dráva medertisztítás (Hajózást veszélyeztető famaradványok eltávolítása a Dráva folyón) HUHR/1101/1.1.2./0002
A Dráva hajózását veszélyeztető famaradványok eltávolítására 2012-ben a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (DDVIZIG) és a Hrvatske Vode horvát vízügyi szervezete által benyújtott közös projekt javaslatot az IPA Egyesített Monitoring Bizottsága 2012. szeptember 27-én forráshiány miatt tartaléklistára helyezte. Azonban a Bizottság 2013. december 13-án a projekt javaslatot ismét elbírálta, 2013.december 30-án jóváhagyta, támogatásban részesítette. Így a közös megvalósítás a megkötött partnerségi megállapodásban foglaltaknak megfelelően 2014. június 1-én megkezdődött. Befejezése 2015. szeptember 30., a megvalósítás időtartama 16 hónap volt.
Pályázat létjogosultsága:
A kitűzött hajóút vonalában, a mederben jelentős mennyiségű beágyazódott famaradvány, tuskó, használaton kívüli kőmű volt található, melyek a biztonságos vízi közlekedést veszélyeztették. A hajóútban található famaradványok a hajósokra és a kenusokra különösen nagyvíz idején jelentettek veszélyt, hiszen ekkor a vízből nem látszottak ki, viszont közvetlenül a felszín alatt helyezkedtek el.Pályázat célkitűzései:
a fa- és kőmaradványok eltávolításával javultak a hajózás feltételei; csökkent a vízi balesetek kockázata; csökkent, minimalizálódott a hordalék lerakódás következtében kialakuló part menti erózió; élénküljön a vízi turizmus.Pályázat megvalósításának helyszínei:
A magyar és a horvát hajóút-kitűzési szervek által kitűzött Dráva hajóút 111,0 fkm (Zaláta) és 198,6 fkm (Bélavár) közötti magyar és horvát szakasza, azaz részletesen:
magyar oldalon:
111,0 fkm (Zaláta), 124,5-125 fkm (Felsőszentmárton, Drávakeresztúr), 129-130 fkm (Felsőszentmárton), 136-137 fkm (Tótújfalu), 146-148 fkm (Barcs, Drávatamási), 156-156,2 fkm (Barcs), 158-159,5 fkm (Barcs), 181-182 fkm (Bolhó), 188-189 fkm (Vízvár), 190-190,2 fkm (Vízvár), 191-191,2 fkm (Vízvár), 197,7-198,6 fkm (Bélavár),
horvát oldalon:
193,45-197,7 fkm (Novo Virje), 191,7-193,25 fkm (Ferdinandovac), 189,7-190,6 fkm (Ferdinandovac), 185,5-187 fkm (Ferdinandovac), 182-184 fkm (Ferdinandovac), 178,15-180,36 fkm (Podravske Sesvete), 177-177,6 fkm (Podravske Sesvete).
Teljes hossz: magyar oldalon (9500 m)
horvát oldalon (13010 m)
A beruházás a Hungary-Croatia IPA Cross-border Co-operation Programme 2007-2013 keretein belül valósult meg.
Jelen tartalom nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.
Kedvezményezett:
Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság
7623, Pécs Köztársaság tér 7.
www.ddvizig.hu
Közreműködő szervezet:
Magyarország – Horvátország IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program
Közös Technikai Titkárság (KTT)
Széchenyi Programiroda Nkft.
Gellérthegy u. 30-32.
H-1016 Budapest
E-mail: infohu-hr-jts.com
Fax:+36 1 224 3291
Irányító Hatóság:
Miniszterelnökség
Nemzetközi Főosztály
H-1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg
Mederbe ágyazott famaradványok 1